Snö helvetet och bajsblöjor

2010-01-20 @ 18:45:43
Herregud vart ska jag börja - Veckan har varit mysig va hemma i måndags och städade som en tok, tyvär är det lika rörigt igen. Tisdagen spenderade vi hemma hos Li och hennes goa Caspian, vi käkade lunch och mös med våra bebbar.
Idag har vi varit hemma och tagit det lungt vi har varit helt döa både jag och Leia, har röjt och plockat lite oxå.. Väntar nu på att Basse ska komma hem från jobbet stackarn har fått jobba över i dag igen :( saknar honom så mkt när han är borta från oss.. I morgon kommer Daniela och hennes lilla Christian och lunchar med oss, ska bli mysigt.

Igår blev Leia 9 månader heeeeeeelt sjuk att hon har blivit så stor min lilla tös, hör vissa ord som hon försöker säga men dom blir ju inte rikitg som dom ska. Hon säger ma ma ma och pa pa pa Hej kan hon slänga ur sig ibland och NEJ! haha låter skit roligt..

Idag tog vi en sväng upp till Å-centrum och handlade lite men efter att all denna snö har kommit så är det ju inte precis lätt att ta sig fram, vägen dit är i en uppförs backe och det sved i benen med 10 cm modd och en vagn. Bytte iofs till min trehjuling eftersom den har större hjul. Men när vi skulle ner så mötte jag 2 traktorer som försökte sig på att ploga. ehhh jag vet inte riktigt vad dom höll på med, ena killen va en nybörjare säkert 2 dagen på jobbet för han hade noll koll på sin "lilla" traktor. Han körde som en jäkla galning, efter en stunds plogande så skulle dom försöka att köra brevid varandra ena på gångvägen och den andra på vägen. Men efter ca 1 meters plogande så körde dom in i varandra och vart ståendes där! SMART!!

Nu ska jag äta majskolvar som vi plockade i sommras på kalvandö gård, rekommenderar verkligen att åka dit och plocka det är verkligen jätte mysigt =)



Bye


Min ena vagn.. Fast nu har jag sittdel på den..



Drömmer mig bort lite, här är i sommras hos mina föräldrar... LOVELY!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback